amp template

Az endometriózisról

A méhet belülről borító nyálkahártya neve latinul ,„endometrium”. Abban az esetben, amikor az endometrium megtalálható a méh üregén kívül is, akkor beszélünk endometriózisról. A menstruációs ciklus során, hormonok hatására, a méh nyálkahártyája megvastagszik - ezzel készül fel a petesejt beágyazódására. Ha ez nem történik meg, a nyálkahártya lelökődik és a menstruációs vérzés kíséretében a hüvelyen keresztül távozik. Amennyiben a méh nyálkahártyája a méhüregen kívüli területre kerül, nem tud „kiürülni” a szervezetből, felszaporodik, ciszták alakulnak ki és egyéb szöveteket, szerveket érintő problémák keletkezhetnek.

Az endometriózisról

2020. július 8-i FEME adás Dr. Katona Renáta nőgyógyásszal és Jaksity Kata műsorvezetővel.
Vendég: Papp-Terjék Kitti, aki ezzel a diagnózissal és sok-sok műtéttel a háta mögött mégis így látja:
"Az élet úgy tökéletes ahogy azt kapjuk, legyen az bármilyen nehéz, tudnunk
kell benne felfedezni a csodát és azt, hogy milyen szép."

A FEME fogadóóra megtekintése

Nem kell fájdalommal élned!

A március az endometriózis hónapja - A FEME célja, hogy minden nőnek hiteles információi legyenek a betegségről, tovább fel szeretné hívni a figyelmet arra, hogy a korai felismerés, a pontos diagnózis, illetve a megfelelő kezelés akár tünetmentessé is teheti a beteg életét.

Az endometriózis a termékeny korú nőket érinti, és az első menzesztől a menopauzáig terjedő időszak során bármikor jelentkezhetnek a tünetei. Épp ezért igen lényeges, hogy minél több nő halljon erről a nehezen diagnosztizálható kórképről. A FEME szülész-nőgyógyász szakértője, dr. Katona Renáta osztotta meg velünk szaktudását.

Hogyan táplálkozzunk, ha endometriózisunk van? (1. rész)

A Felelősen Magadért Egyesületünk célja, hogy minden, női egészséget érintő témáról őszintén és tabuk nélkül írjunk, beszéljünk, és erre bátorítsunk minden nőt! Hiszen a gyógyulás első lépése, hogy felismerjük, mi is a valódi probléma. Bár napjainkban egyre több szó esik az endometriózisról, mely a fogamzóképes korú nők kb. 10-15%-át érinti, sajnos sokszor csak a fogantatási nehezítettség kivizsgálása során kerül diagnosztizálására. Az extrém erős fájdalommal járó menstruációs vérzés, a ciklikusan jelentkező fájdalom nem természetes! Ezért, ha ilyen tüneteket tapasztaltok, mielőbb egyeztessétek nőgyógyász szakorvosotokkal a szükséges kivizsgálásokról, kezelési lehetőségekről.

Kétrészes cikksorozatunkban Dr. Katona Renáta szülész-nőgyógyász szakértőnkkel és Sárga Diána dietetikus segítségével körbejártuk, mit tehetünk az életmódunk változtatásával tüneteink enyhítése érdekében.
Tovább a FEME cikkhez - 1. részhez

Mobirise

Hogyan táplálkozzak, ha endometriózisom van? Minden napra egy jó tanács! (2. rész)

Egyél színesen!
A zöldségek-gyümölcsök fogyasztásának köztudottan számos pozitív hatásan van. Javasolt minden főétkezésre fogyasztani zöldséget, a gyümölcsöt pedig kisétkezésekre vagy saláták részeként beiktatni. Mindemellett érdemes arra is törekedni, hogy minél többféle szín kerüljön a tányérra, hiszen annál többféle vitamint, ásványianyagot, antioxidánst lehet egyszerre bejuttatni a szervezetbe, amelyek mind-mind jótékony hatásúak lehetnek az endometriózis kialakulásának megelőzésében.
Tovább a FEME cikkhez  - 2. rész